İki göktaşı arasındaki çarpışma Dünya’da buzul çağına yol açtı

Bundan 466 milyon yıl önce, Dünya’da yaşanan bir buzul döneminin, uzayda iki göktaşının çarpması sonucu yaşandığı belirlendi.

Yeryüzünde ilk dinozorlar daha ortaya çıkmadan çok önce, yoğun bir buzul çağı yaşandı.

Bilim insanlarına göre, 466 milyon yıl önce denizler kutup bölgelerinde buz tutmaya başladı ve hava sıcaklığı tüm gezegende sert bir şekilde düştü.

Bu buzul döneminin nedeni şimdiye kadar bilinmiyordu, ama yapılan yeni bir araştırma uzaydan gelen tozların buzullaşmaya yol açtığını gösteriyor.

Science dergisinde yayınlanan habere göre kara atmosferi her zaman tozlarla dolu: volkanik küller, çöllerden yükselen kumlar veya gezegenin etrafından uçuşan deniz tuzları.

Buna bir de uzaydan gelen, göktaşı veya kuyruklu yıldız parçacıklarını eklemek gerekiyor.

Normal zamanlarda, her yıl 40 bin ton dünya dışı atık yeryüzüne ulaşıyor. Ancak bundan 466 milyon yıl önce Mars ile Jüpiter arasında 150 kilometre genişliğinde bir asteroidin kırılması nedeniyle atık miktarı bin kat hatta 10 bin kat arttı.

Sonraki iki milyon yıl boyunca, Dünya’ya bu olaydan dolayı büyük miktarda parçacık ulaştı. İsveç’teki Lund Üniversitesi’nin yönettiği uluslararası bir araştırmacı ekip, bunun sonucunda gezegende buzullaşma yaşandığını tespit etti.