Batı Afrika’da henüz tanımlanmamış insan türüne ait genler bulundu

Batı Afrika’da birçok topluluk üzerinde yapılan genetik araştırmalar sonucu, bugüne kadar henüz tanımlanamamış bir insan türüne ait genler tespit edildi.

Günümüz insanı Homo Sapiens’in genlerinde on binlerce yıl önce tükenen Neandertal ile Denisova insanlarının genlerinin izlerine rastlanıyor. Ancak bugüne dek bilinmeyen bir insansı türünün genleri Batı Afrika’da ortaya çıktı.

Los Angeles’taki California Üniversitesi uzmanlarının yaptığı genetik araştırmasında, insan fosilleri yerine günümüzde yaşayan insanların DNA’ları analiz edildi. Bu analizler sonucunda bugüne kadar henüz tanımlanamamış ve ‘hayalet tür’ olarak kaydedilen bir insan türüne ait genlere rastlandı.

Science Advances dergisinde yayınlanan araştırmada, yeni bulunan genlerin insanların atalarının oluşturduğu zincirde yeni bir yer edinebileceğine dikkat çekiliyor. Günümüz insanında Neandertal genleri küçük oranda olsa da, daha çok Avrupalılarda rastlanılırken, Asya’da ise az oranda Denisova insanının genleri günümüze kadar ulaştı.

Batı Afrika’da tespit edilen yeni genler, bugüne kadar herhangi bir karakteristik özelliği veya tanımı belirlenmemiş olmaları nedeniyle önemli bulunuyor. Bu yüzden de bu genlerin bir tür ‘hayalet türe’, yani kaybolmuş ve günümüze dek bulunamamış bir türe ait olduğu varsayılıyor.